טיולים להכרת הארץ

בבית הספר מונהגת תוכנית של טיולים רגליים שמטרתה טיפוח הכרתן ואהבתן של הארץ והמורשת, עזרה הדדית, פיתוח עצמאות ויכולות שדאות. התלמידים יוצאים למסעות רגליים הכוללים היכרות עם מפות טופוגרפיות, לינת שטח, בישול בשטח ועוד'. כדוגמא, מצורפת תוכנית הטיולים השנתית של בית-הספר לשנת הלימודים תשע"א

 

כיתות א'   יקיימו בכל שבוע יום טיול במרחב פארק הירקון – ראש ציפור. הדגש על הכרת הטבע הקרוב לביתנו, מעקב אחר עונות השנה, ציפורי הפארק ועוד.

 

בנוסף יתקיימו שני טיולי יום באיזורים קרובים: פארק השרון ופארק קנדה.

כיתות ב'  יקיימו בכל שבוע יום טיול באזור גבעת נפוליאון – יער חרוזים. הדגש על עונות השנה, ההיסטוריה של גוש דן, הקמת מחנה ביער, בישולי שדה פשוטים ועוד.

 

בנוסף שני טיולי יום: פארק בריטניה ומערות מסתור, פארק אלונה ורמות מנשה.

כיתה ג'  תקיים שלושה ימי סיור להכרת המרחב העירוני, בהם ישולבו ביקורים בסדנאות של בעלי מלאכה. שני סיורים ביפו ואחד בשכונת התקווה-כפר שלם.

 

בנוסף, יום בציר והכנת יין בכרם ויקב במושב ערוגות, יום מסיק זיתים וכבישתם בחווה החקלאית הלימודית בתל-אביב ושני ימי טיול גדולים: טיול בכרמל – נחל ספונים, בעונת הפריחה, וטיול בהרי ירושלים – נחל דולב.

כיתה ג' עובדת יום אחד בשבוע לאורך כל השנה בחווה החקלאית של רמת-גן ומשלבת זאת עם לימודי הסביבה.

כיתה ד'  יוצאת לטיול ראשון של יומיים עם לינת שטח – חוצה כרמל על בסיס שביל ישראל מיגור לצומת אורן, לינה בחניון רקית. בהמשך השנה יום טיול בהרי ירושלים – נחל המערה.

 

לקראת פסח תקופה אינטנסיבית של "רמת-גן עירי" – סיורים על בסיס יומיומי להכרת העיר והסביבה: גן הקופים, גבעת הבנים, גן אברהם, גבעת העלייה, הפארק הלאומי, פארק הירקון ועוד. כמו כן סיורים היסטוריים לנווה צדק ויפו. המטרה: הכרת ההיסטוריה של רמת-גן וגוש דן, תצפיות טופוגרפיות ומפגשים עם מבנים היסטוריים מעניינים.

גם כיתה ד' יוצאת יום בשבוע לעבודה בחווה החקלאית, וכן מקיימת יום סיור מלא (מ6:00 בבוקר) בספארי ברמת-גן, בדגש על הכרת עולם החי.

כיתה ה'  יוצאת בפעם הראשונה לטיול של שלושה ימים – מחנה נודד מגבעת המורה, חציית העמק אל רכס הגלבוע ועד נחל הקיבוצים. הלינה כמובן בשטח. בנוסף יוצאת הכיתה בחורף לטיול של יומיים בשביל ישראל באיזור גבעות אלונים- טבעון, להכרת הצמחיה והחי. לקראת סוף השנה טיול של יומיים למקורות הירדן – מנווה אטי"ב ולאורך הבניאס עד שדה נחמיה.

 

כיתה ו'  פותחת בטיול שלושה ימים לרמת הגולן – נחלי אל-על, זוויתן, משושים וגילבון. בהמשך השנה טיול של יומיים מבר-גיורא דרך נתיב הל"ה עד מערות לוזית, על בסיס שביל ישראל, ולקראת האביב מסע של שלושה ימים בשביל ישראל, שמתחיל בטיפוס על התבור, דרך רמות יששכר ונחל יבנאל עד לכנרת.

 

כיתה ז'  מתחילה בטיול של יומיים לאזור שדה בוקר – נחל צין ועין עקב. לקראת פסח גולת הכותרת: מסע "עלייה לרגל ברגל"  לירושלים על ציר שביל ישראל, טיול אשר יימשך כשבוע ויכלול מפגשים עם דמויות מעניינות, אתרים היסטוריים ועוד. הסיום בטקס בר-מצווה כיתתי בעיר העתיקה.

בנוסף, כיתה ז' תטייל יומיים במדבר יהודה –נחל ערוגות ועלייה למצדה, ולסיום שנת בר-המצווה – שבוע של לימודי שדאות ושהייה בשטח, שיתקיים ככל הנראה בחורשה באזור גבעת עדה.

 

כיתה ח'  מתחילה את השנה בטיול "חופים הם לפעמים.." – הליכה של שלושה ימים ברגל מקיסריה ועד תל אביב על בסיס שביל ישראל. בהמשך השנה טיול "חוצה נגב" ממכתש רמון והר ארדון, דרך כרבולת חרירים, עד לערבה. לסיום ננסה להוציא לפועל גם מסע "מים אל ים" מאכזיב לגינוסר, וכך לסיים את שמונה שנות בית הספר היסודי וטיולי הכרת הארץ.