קהילת ההורים

השותפים הישירים להוויית החיים הבית-ספרית הם הילדים, המורים וההורים. את האיכויות העמוקות ביותר שחינוך אמיתי רוצה לבסס אפשר ליצור רק תוך כדי שיתוף פעולה בין כל הגורמים המעורבים בחיי הילד.

 

במיוחד כיום חשוב לנסות ליצור קהילה במובנה העמוק ביותר, ולכך שואף בית-הספר. חשוב, עם זאת, שמקומם ותפקידם של כל שותפי הקהילה יהיו ברורים.

בשל ייחודו של בית-הספר מתקיימות פעילויות רבות עם ההורים, על מנת שיכירו את חינוך ולדורף ואת אופן העבודה בבית-הספר. בכל כיתה מתקיימות אסיפות הורים עם המחנך ועם מורי המקצוע, שבהן נחשפים ההורים לרקע הרעיוני של העבודה החינוכית ולדרך יישומו.

בנוסף, מארגנים ההורים הרצאות ופורומים של הורים-מורים במגוון נושאים חינוכיים.

מעורבות ההורים בעשייה הבית-ספרית מתבטאת גם בתחום החברתי. ההורים שותפים בארגון חגים קהילתיים, מסיבות, אירועים כיתתיים  ובהקמתו של היריד השנתי של בית-הספר.

הורי בית-הספר מעורבים, דרך עמותת ההורים, גם בהיבט הכלכלי. הם מממנים מרצונם פעילויות והעשרות בעיקר בתחומי האמנות, המלאכות והעשייה החברתית.  

 

ועד הורים מרכזי

ועד ההורים המרכזי של בית הספר נפגש פעם בחודש עם נציגות מורי בית-הספר. בפגישה נדונים נושאים חשובים ודחופים שעל סדר היום וכן נושאים אסטרטגיים הקשורים בתוכניות בית-הספר לטווח הקצר והארוך.